Rosenkreuzernes visdom i eventyrdiktningen

Vidarforlaget 1972 Heftet

I eventyrfortellingene ble urgammel visdom meddelt menneskene i bilder og symboler. Visdommen nådde ubevisst inn i menneskenes hjerter og sjeler. Mysteriene forvaltet visdommen og formidlet den gjennom eventyrene. Menneskene var ikke modne for kunnskap om høyere verdener. I dag kan moderne mennesker selv erkjenne verdensbildet som lå til grunn i de klassiske eventyrene. Steiner gir i boken ledetråder til opplevelse av eventyrene som bilder på sjelens vandring gjennom jordiske inkarnasjoner. Derved kan vi selv gjennom eventyr og sagn nærme oss noen av svarene på verdens gåter.

Forlag Vidarforlaget

Utgivelsesår 1972