Rondanes forgård - fjellene og historien

av (forfatter) og Per Erling Bakke (forfatter).

Lokalhistorikeren Kjell Arne Bakke 2023 Innbundet

Boka "Rondanes forgård - fjellene og historien" er på 216 sider og har vedlagt et turhefte på 32 sider til å ta med i ryggsekken. Boka beskriver Rondanes forgårds vakre fjellpartier og rike kulturhistorie. Området strekker seg fra viddene sør for Rondane nasjonalpark, ned mot Gudbrandsdalen i vest, Kvamsfjellet i sør, Mysusæter-området i øst og Høvringen i nordvest.

Flere hundre år med setring og husdyrenes vandring, har sørget for et omfattende stinett. Rondanes forgård har mange muligheter og fine opplevelser å by på, så hva med å ta en tur inn i den rike kulturhistorien eller på merkede eller gjengrodde stier?

Kjell Arne Bakke er journalist og er helt fra barnsbein godt kjent i Rondanes forgård. I over 30 år har han formidlet helserelatert stoff til det norske folk.

Per Erling Bakke er lokalhistoriker og har gått utallige turer i Rondanes forgård. De siste 30 årene har han skrevet flere hundre artikler fra området i og rundt Rondanes forgård.

Enkeltpersoner kan bestille boka her: www.rondanes-forgård.no
(bestillingsinformasjon og ytterligere informasjon om boka)

Forlag Lokalhistorikeren Kjell Arne Bakke

Utgivelsesår 2023