Romjakten

er vi alene i universet?

PAN vision 1999 CD-rom

Handlingen i spillet foregår på slutten av 1940-tallet. En astronom oppdager at en fremmed sivilisasjon har sendt en sonde til solsystemet vårt. Hensikten med sonden er å ta kontakt med menneskeheten, og at sonden inneholder tegninger av et fartøy som gjør det mulig for oss å reise til et annet solsystem. Du skal hjelpe astronomene med å fullføre livsverket sitt trinn for trinn. Bygg en rombase. Land på månen. Bygg en romstasjon. Forlat Melkeveien og finn ut om vi er alene i universet. Her lærer du om astrologi, romfart og fysikk. Systemkrav: Windows 95 eller nyere. MAC system 7.1 eller nyere.

Vi befinner oss på slutten av 1940-tallet. En astronom med brennende interesse for verdensrommet oppdager at en fremmed sivilasjon har sendt en sonde til solsystemet vårt. Det viser seg at hensikten med sonden er å ta kontakt med menneskeheten, og at sonden inneholder tegninger av et fartøy som gjør det mulig for oss å reise til et annet solsystem. Hvis du vil vite mer om sonden, må du sende noen til månen for å hente den. Tenk om dette bare er en begynnelse? Hva vil skje hvis det finnes flere spor etter romfartøyet? Må du finne disse før du kan tyde meldingen fra sonden, som stadig sender ut svakere og svakere signaler? Hva om dette er begynnelsen på en reise mot et ukjent mål som det tar en hel generasjon å gjennomføre? Hjelp astronomen med å fullføre livsverket sitt trinn for trinn. Bygg en rombase. Land på månen. Bygg en romstasjon. Forlat Melkevien og finn ut om vi er alene i universet!

Forlag PAN vision

Utgivelsesår 1999

Format CD-rom

ISBN13 9789171933300

EAN 9789171933300

Serie Bare bra barnespill!