Romance classics

av (forfatter), Anne Brontë (forfatter), Charlotte Brontë (forfatter), R.D. Blackmore (forfatter), Mary Ann Evans (forfatter) og Thomas Hardy (forfatter).

Trident Press International 2002 Heftet

Mansfield park: Fanny Price flytter fra enkle kår i Portsmouth til sine rike slektninger på det elegante godset Mansfield Park. Agnes Grey: romanen handler om den desperate stilling ugifte, utdannede kvinner havnet i når de måtte jobbe som det eneste som var respektabelt nok, som guvernante. Jane Eyre: romanen handler om foreldreløse Jane og hennes forhold til Mr. Rochester. Lorna Doone: den unge bonden John Ridd er fast bestemt på å rette opp den uretten som er blitt gjort og å vinne Lorna Doones hjerte. Middlemarch: handlingen i romanen utspiller seg i provinsbyen Middlemarch hvor det foreldreløse søskenparet Dorothea og Celia Brooke står midt i handlingen. From the madding crowd: sentralt i romanens handling står Bathsheba Everdene og hennes tre friere.

Forlag Trident Press International

Utgivelsesår 2002