Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken er en videreføring av Rom, form og tall : matematikkdidaktikk for barnetrinnet, og omfatter hele grunnskolen. Fagstoffet og målet for opplæringen er tilpasset Kunnskapsløftet og Generell del i L 97. Den viser hvordan kunnskap om tall og geometri kan bygges opp som et enhetlig løp fra 1. til 10. klasse ut fra aktiviteter i hverdagen og kjennskap til matematikkens historiske utvikling. Boken bruker hverdagsmatematikk gjennom tidene som didaktisk grunnlag for undervisning, og viser hvordan vi bygger opp vår matematikkforståelse langs lignende tankebaner også i vår tid. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boken er en videreføring av Rom, form og tall : matematikkdidaktikk for barnetrinnet, og omfatter hele grunnskolen. Fagstoffet og målet for opplæringen er tilpasset Kunnskapsløftet og Generell del i L 97. Den viser hvordan kunnskap om tall og geometri kan bygges opp som et enhetlig løp fra 1. til 10. klasse ut fra aktiviteter i hverdagen og kjennskap til matematikkens historiske utvikling. Boken bruker hverdagsmatematikk gjennom tidene som didaktisk grunnlag for undervisning, og viser hvordan vi bygger opp vår matematikkforståelse langs lignende tankebaner også i vår tid. Har litteraturliste.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788215009445
EAN 9788215009445
Språk Bokmål
Sider 223
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket