Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatterne tar for seg ubehagelig taushet profesjonelle behandlere kan oppleve i møte med brukere. Boka gir ei innføring i teoretiske perspektiv for å forstå taushet som fenomen, samtidig som den kombinerer teori og empiri. Den beskriver faktormodellen, en modell for forståelse og handling i møtet mellom den profesjonelle og brukeren, og viser til tolv strategier som profesjonelle kan anvende i møte med taushet.
Omtale fra forlaget
Yrkesutøvere som arbeider med mennesker i vanskelige livssituasjoner, kan oppleve taushet i møtet med brukeren - ikke den stillheten som oppstår når en sammen dveler ved en viktig tanke, men et ubehagelig fravær av verbal samhandling. Hvordan kan dette forstås og håndteres i et arbeid der selve samtalen er et sentralt element? Hva gjør den profesjonelle når hun eller han blir frarøvet sitt viktigste verktøy i arbeid med mennesker? Boken bygger på intervjuer med erfarne yrkesutøvere innenfor psykiatri, sykepleie og sosialt arbeid. Erfaringer og betraktninger rundt taushet har dannet grunnlag for en modell for forståelse og handling i møtet mellom den profesjonelle og brukeren, faktormodellen.
Forlag Fagbokforl.
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788245009613
EAN 9788245009613
Språk Bokmål
Sider 145
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket