Omtale fra forlaget
Barnehagens arkitektur og fysiske miljø har betydning for den pedagogiske virksomheten. Boken belyser hva som fremmer gode fysiske rammer for lek, læring, omsorg og danning. Den inneholder både forskningsbaserte og praktisk orienterte bidrag om betydningen av steder og rom i barnehagen. Målgruppe er førskolelærer- og arkitektstudenter, pedagogisk personale, arkitekter, byggherrer, forvaltere og alle som har interesse for barnehagerommets utvikling og muligheter. Redaktører er Atle Krogstad, førsteamanuensis, Dronning Mauds Minne Høgskolen, førsteamanuensis Geir K. Hansen, Fakultet for arkitektur og billedkunst, NTNU, førsteamanuensis og seniorforsker Karin Høyland, Fakultet for arkitektur og billedkunst, NTNU / SINTEF Byggforsk, og Thomas Moser, professor ved Høgskolen i Vestfold (Barnehagesenteret). OMTALE «For å utvikle barnehagens fysiske miljø trengs det mer kunnskap om hvordan arkitektur og pedagogikk kan samspille slik at de kan bidra til å fremme barnehagens pedagogiske mål. Denne boka kan gi oss noen tankevekkere i forhold til akkurat dette (...)» Berit Johansen i Pedagogisk bokorm 4/2012 «Vi får innsikt i verdifulle tanker rundt temaet, og dermed god mulighet til å reflektere over hvordan vi selv ønsker å bruke rommene på en støttende måte. (...) Les og bli inspirert, og få rommene i barnehagen til å jobbe med dere!» Grethe Sivertsen i Første steg 2/2012
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2012
Format Heftet
ISBN13 9788245011265
EAN 9788245011265
Språk Bokmål
Sider 309
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket