Omtale fra forlaget
Den kulturelle og sosiale konteksten betyr svært mye for barns utvikling, både sosialt, emosjonelt og kognitivt. Barnekulturell forskning har gitt mange bidrag til dette, og Rom for barn rom for kunnskap bygger på forskning i barnehager og i grunnskolens småskoletrinn. Her drøfter forfatterne hvordan disse bidragene kan komme til nytte i pedagogisk praksis. Det handler om kropp, kommunikasjon og estetisk erfaring, om kjønnede identiteter, om hva vennskap og jevnaldrende betyr, og om digitale medier. Ikke minst handler det om kunnskapsformidling og kunnskapsproduksjon og om forholdet mellom individ og fellesskap i institusjonenes praksis. Rom for barn rom for kunnskap egner seg for studenter i førskolelærer- og allmennlærerutdanningene og er en nyttig bok for lærere, førskolelærere og andre ansatte i grunnskolen og barnehager. Førsteamanuensis Turid Skarre Aasebø arbeider ved Fakultet for pedagogikk ved Høgskolen i Agder. Hun har doktorgrad i pedagogikk og underviser i førskolelærerutdanningen og i bachelor- og masterstudiet i pedagogikk. Høgskolelektor E. Cathrine Melhuus er også ansatt ved Fakultet for pedagogikk ved Høgskolen i Agder, der hun underviser ved førskolelærer- og allmennlærerutdanningen. Hun har tolv års praksis som førskolelærer.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788245003185
EAN 9788245003185
Språk Bokmål
Sider 189
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket4 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket