Omtale fra forlaget
Andrew Kristiansen presenterer leseren for fenomenet anerkjennelse, og utdyper hvorfor anerkjennelse er så viktig i forhold til unge menneskers selvutvikling, opplevelse av rettferdighet og utvikling av identitet. Boken bringer sammen psykologiske, sosiologiske og filosofiske perspektiver, og utfordrer rådende oppfatninger av anerkjennelse innenfor utdanningsfeltet. Utdanningssystemet stiller bestemte krav og gir noen stemmer forrang fremfor andre, slik at mange unge ikke opplever å bli sett eller hørt. Ved hjelp av anerkjennelse kan læreren gjøre disse mer synlige og la deres stemmer bli hørt. Anerkjennelse fjerner ikke i seg selv grunnlaget for urettmessige forskjeller og ulikheter eller krenkelser, men vil bidra til å gjøre det mer håndterlig. Boken retter seg mot alle som har, eller forbereder seg på å få, oppdragelses- og opplæringsansvar for barn og ungdom i barnehagen, skolen og innen høyere utdanning. Andrew Kristiansen er førsteamanuensis i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved Universitetet i Tromsø.
Forlag Akademika
Utgivelsesår 2014
Format Heftet
ISBN13 9788232102655
EAN 9788232102655
Språk Bokmål
Sider 140
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket