Rom for aksjonslæring

om tilpasset opplæring, inkludering og læreplanarbeid

av (forfatter).

Gyldendal akademisk 2005 Heftet

1 bokelsker følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boka tar for seg teorier som er knytta til aksjonsforskning- og -læring, og ser på hvordan man kan tilpasse opplæringa i en inkluderende skole. Forfatteren legger vekt på at læreren og skoleledelsen må ha kunnskap om læreplanen, og at de må kunne lese og tolke læreplanen for å utvide sitt handlingsrom. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanninga, men også til skoleledere og lærere. Har litteraturliste.

Omtale fra forlaget

I denne boka viser Halvor Bjørnsrud hvordan aksjonslæring kan nyttes i arbeidet med skoleutvikling. Han presenterer et aksjonslæringsforløp han ledet der tilpasset opplæring og inkludering var temaet. Han drøfter også sentrale spørsmål knyttet til aksjonslæring som metode, læreplanteori og lærernes handlingsrom.Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning, pedagogikk og spesialpedagogikk, men også til skoleledere og lærere som ønsker innspill om skoleutvikling.

Bokdetaljer

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2005

Format Heftet

ISBN13 9788205342378

EAN 9788205342378

Språk Bokmål

Sider 198

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket