Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka tar for seg teorier som er knytta til aksjonsforskning- og -læring, og ser på hvordan man kan tilpasse opplæringa i en inkluderende skole. Forfatteren legger vekt på at læreren og skoleledelsen må ha kunnskap om læreplanen, og at de må kunne lese og tolke læreplanen for å utvide sitt handlingsrom. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanninga, men også til skoleledere og lærere. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
I denne boka viser Halvor Bjørnsrud hvordan aksjonslæring kan nyttes i arbeidet med skoleutvikling. Han presenterer et aksjonslæringsforløp han ledet der tilpasset opplæring og inkludering var temaet. Han drøfter også sentrale spørsmål knyttet til aksjonslæring som metode, læreplanteori og lærernes handlingsrom.Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning, pedagogikk og spesialpedagogikk, men også til skoleledere og lærere som ønsker innspill om skoleutvikling.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788205342378
EAN 9788205342378
Språk Bokmål
Sider 198
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket