Rock'n roll, baby

av (forfatter) og Kari-Mette Astrup (illustratør).

Liv forlag 2010 Innbundet

Boken består av maleri og korte tekster satt sammen i par. Den handler mest om kvinner, og litt om menn.

Rock`n roll, Baby består av tekster av forfatter Myriam H. Bjerkli og malerier av Kari-Mette Astrup. Tekst og bilde møtes, forsterker og utfyller hverandre. Noen ganger med teksten i førersetet, andre ganger med maleriet bak rattet. Boken beskriver kvinnelivets mange fasetter, og inneholder både humor, alvor, glede, kjærlighet, lyst og sorg. ... Bilder og teksten i boken har ofte et erotisk anslag, om de øyeblikkene som sto stille av berusende forelskelse eller begjær. Tekstene tar oss med til barndomsminner som har satt spor, regntunge gater, sjalusi og forlatthet, puls som presser på mot eikestammer eller silkelaken. Den har et humoristisk preg, men også blodig alvor. Bilder og tekst akkompagnerer hverandre, illustrasjonene er spennende og fargerike, i et vakkert samspill med tekstene. Bokbader og bokanmelder Kirsten Muhle.

Forlag Liv forlag