Riktig rektor?

sjansespillet som avgjør ditt barns skolegang

den viktigste personen i ditt barns liv

av (forfatter), Pernille Dysthe (forfatter) og Knut Bry (illustratør).

Melhus Communication 2010 Innbundet

Denne boken viser deg hvordan du kan vite om barnet ditt går på en god eller dårlig skole. Forfatterne mener at det som kjennetegner en god skole er en god rektor. 11 rektorer deler sin suksesshistorie og viser hva ledelse handler om. Med litteraturliste.

Sjansen er stor for at barnet ditt går på en dårlig skole og ikke får den undervisningen norsk lov gir rett til. I denne boken kan du lese hvordan du avslører en dårlig skole, hvem som har ansvaret og hva du som forelder kan gjøre. Men de gode skolene har ikke problemer med for lite penger, for dårlige lærere, manglende disiplin eller frafall. Fellestrekket for disse skolene er at de har en dyktig leder. Gode skoler skyldes gode rektorer. Forfatterne har intervjuet 11 fremragende rektorer i barne-, ungdoms- og videregående skoler, som har løst alle skoleproblemene som diskuteres blant politikere og i media. Boken retter seg mot foreldre, lærere, rektorer, skolepolitikere og ledere. Knut Bry har bidratt med ca 400 fotos av skoler, lærere og elever, og sammen med Lars Ebbesens elegante design gir dette boken et svært tiltalende, fargerik og positivt visuelt uttrykk.

Forlag Melhus Communication