Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka handler om retorikk og språkanvendelse i bedrifter og offentlige virksomheter. Artiklene tar for seg nyttige perspektiver i relasjonen mellom retorikk, ledelse og lederskap, blant annet i forhold til coaching, historiefortelling og merkevarebygging.
Omtale fra forlaget
Språk er et svært viktig og kraftig undervurdert redskap innenfor ledelse og lederskap. All ledelse dreier seg om kommunikasjon. Retorikken som brukes i omstillinger, kan ha avgjørende betydning for hva som oppnås og hva som går galt. Visjoner, mål og strategier i organisasjoner dreier seg også om retorikk. Lederes språklige kompetanse kommer ofte til kort i slike sammenhenger. Blant temaene som tas opp er ledelsesspråkets utvikling, historiefortelling, metaforisk ledelse, makt og språk, samt merkevarebygging og retorikk. Boken er aktuell for ledere, konsulenter, tillitsvalgte, studenter og alle som er interessert i ledelse i teori og praksis eller retorikk som fagfelt.
Forlag Forlag1
Utgivelsesår 2011
Format E-bok
ISBN13 9788292735824
EAN 9788292735824
Språk Bokmål Flerspråklig Dansk
Sider 288
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket