Omtale fra forlaget
I denne boka fra 2010 bidrar forskere og lærere til å fornye undervisningen i grunnskolens religions- og livssynsfag. Her møter leseren ideer til undervisningsopplegg, nyere religionspedagogisk teori, erfaringer fra klasserommet og refleksjoner over religionsfagets vesen og mangfoldighet. Inspirasjonen har forfatterne hentet fra teoretiske idealer om den gode undervisning, fra produktive feilgrep og gode samtaler. Erfaringsbasert forskning på egen virksomhet i skolen får nå økende oppmerksomhet, og er også nevnt som læringsmål i planen for RLE-faget i lærerutdanningen. Boka er engasjerende skrevet og full av gode eksempler, gjenkjennelige situasjoner og tankevekkende diskusjoner. Hvert kapittel er ledsaget av en fagdidaktisk refleksjon. Denne boka vil være et nyttig arbeidsredskap for alle som studerer og som underviser i RLE.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2021
Format E-bok
ISBN13 9788215054926
EAN 9788215054926
Språk Bokmål
Sider 157
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket