Omtale fra forlaget
Som ledere av klassefellesskap har lærere stor definisjonsmakt. De må bruke denne makten på en god måte og utøve relasjonskompetanse i praksis. Det er lærerens ansvar å skape god og trygg stemning i klasserommet, og alle elevene må føle at læreren er oppmerksom på dem.
Positive samspill i et klassefellesskap er likevel ikke bare en forutsetning for at elevene skal trives og lære mye i skolen, det påvirker også nerveforbindelsene i hjernen og dermed barnas muligheter senere i livet.
Louise Klinge forsker på hvordan lærere skaper relasjoner til sine elever som enten fremmer eller hemmer læring og utvikling. Hun har heldigvis møtt masse glade barn på skolene hun har besøkt, men også lagt merke til dem som er triste eller som ikke deltar i undervisningen. Hun vet nå mye om hvordan lærere kan handle for at alle barn skal kunne trives og utvikle seg faglig, sosialt og personlig.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2021
Format E-bok
ISBN13 9788202727291
EAN 9788202727291
Serie Skoleserien
Språk Bokmål
Sider 66
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket