Relasjon og kropp

relasjonsbegrepet i psykoanalyse, karakteranalyse og psykomotorisk fysioterapi

av (forfatter) og Norsk karakteranalytisk institutt (utgiver).

Kolofon 2018 Heftet

Terapi innebærer alltid en form for relasjon mellom pasient og terapeut. Denne boken er skrevet for leger, psykologer, fysioterapeuter og andre helsearbeidere som har interesse for det relasjonelle møtet i terapi. Boken tar for seg relasjon som begrep, og hvordan det blir forstått i psykoanalyse, karakteranalyse og psykomotorisk fysioterapi. Er det mulig å integrere de enkelte tilnærmingene til begrepet relasjon? Boken viser hvordan relasjonsbegrepet blir oppfattet og beskrevet i dag og utvider grunnlaget for å forstå og utforske vanskelige og utfordrende terapeut.pasient-relasjoner.
Jorunn Lien har mastergrad i psykisk helsearbeid og arbeider som psykomotorisk fysioterapeut og karakteranalytiker i privat praksis. Hun er veileder ved videreutdanning for psykomotorisk fysioterapi ved Høgskolen i Oslo og Akershus og er tilknyttet tverrfaglig utdanning ved Norsk Karakteranalytisk Institutt.

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2018