Reklamefilm

norsk reklame i levende bilder 1920-1990

av (forfatter).

Universitetsforlaget 1995 Heftet

2 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

En bok om norske reklamefilmer og om hvordan man har forsøkt å selge varer gjennom disse fra 1920 til 1990. Gjennom hele denne perioden kan reklamefilmen forstås som en uselvstendig filmform; heller enn å representere et selvstendig uttrykk, lener den seg tung på den samtidige populærkulturen. Boka viser hvordan reklamefilmene gir uttrykk for så vel holdninger som verdier, samtidig som de er en kilde til nordmenns forestillinger om det gode liv. Har litteraturliste. Illustrert.

Omtale fra forlaget

En bok om norske reklamefilmer og om hvordan man har forsøkt å selge varer gjennom disse fra 1920 til 1990. Gjennom hele denne perioden kan reklamefilmen forstås som en uselvstendig filmform; heller enn å representere et selvstendig uttrykk, lener den seg tung på den samtidige populærkulturen. Boka viser hvordan reklamefilmene gir uttrykk for så vel holdninger som verdier, samtidig som de er en kilde til nordmenns forestillinger om det gode liv. Har litteraturliste. Illustrert.

Bokdetaljer

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 1995

Format Heftet

ISBN13 9788200039211

EAN 9788200039211

Omtalt tid 1900-tallet

Omtalt sted Norge

Språk Bokmål

Sider 211

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

2 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket