Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
En bok om norske reklamefilmer og om hvordan man har forsøkt å selge varer gjennom disse fra 1920 til 1990. Gjennom hele denne perioden kan reklamefilmen forstås som en uselvstendig filmform; heller enn å representere et selvstendig uttrykk, lener den seg tung på den samtidige populærkulturen. Boka viser hvordan reklamefilmene gir uttrykk for så vel holdninger som verdier, samtidig som de er en kilde til nordmenns forestillinger om det gode liv. Har litteraturliste. Illustrert.
Omtale fra forlaget
En bok om norske reklamefilmer og om hvordan man har forsøkt å selge varer gjennom disse fra 1920 til 1990. Gjennom hele denne perioden kan reklamefilmen forstås som en uselvstendig filmform; heller enn å representere et selvstendig uttrykk, lener den seg tung på den samtidige populærkulturen. Boka viser hvordan reklamefilmene gir uttrykk for så vel holdninger som verdier, samtidig som de er en kilde til nordmenns forestillinger om det gode liv. Har litteraturliste. Illustrert.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1995
Format Heftet
ISBN13 9788200039211
EAN 9788200039211
Omtalt tid 1900-tallet
Omtalt sted Norge
Språk Bokmål
Sider 211
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket