Reiser i innland

av (forfatter) og Sven-Erik Knoff (foto).

FotoKnoff 2021 Innbundet

Låtskriver, tekstforfatter og opphavspersonen bak Postgirobygget, Arne Hurlen har sammen med filmskaper og fotograf Sven-Erik Knoff, laget bok med fotografier fra hele Norge med unike tekster til hvert bilde.

Boken er innbundet på 368 sider, veier nesten to kilo og med sine 179 fotografier og unike tekster passer den kanskje bedre på stuebordet enn i bokhyllen. Reiser i innland ble til ved at Sven-Erik Knoff kontaktet Arne Hurlen med forespørsel om han ville skrive tekster til sitt ønske om å lage bok.
Selv om tittelen assosierer til reise, så er ikke dette en reisebok i tradisjonell forstand.
- Tekstene ble til ved at jeg ble inspirert av hva jeg så i bildene akkurat der og da, sier Arne Hurlen. - Litt som å skrive tekster til låter, men denne gangen uten musikken. Sånn sett kan man jo si at dette er en lydløs komposisjon.

- Da Sven-Erik for noen måneder siden spurte om jeg ville skrive tekster til hans fotografier, fra hans reiser i Norge, tenkte jeg at det kommer jeg ikke til å få til. For jeg trodde det skulle handle om sevje som siger og no ser eg atter slike fjell og dalar. Men så løp fantasien løpsk, og det endte med en reise innover, til nærhet, relasjoner, invasjon, politikk og verdensrom. Nå er vi stolte av det vi har fått til. Jeg tror den kan bidra til overraskelse, undring, ettertanke og latter, sier Arne Hurlen.

Forlag FotoKnoff

Utgivelsesår 2021