Regnskapslære 2

eksternregnskap 2

arbeidsbok

av (forfatter) og Alf H. Øyen (forfatter).

Økonomiforl. 2002 Heftet

Med tabeller, skjemaer og plass til løsning på oppgaver. Har svarliste.

Læreverket dekker læreplanen for faget regnskapslære II, eksternregnskap 2 på videregående kurs 2 i studieretningen for allmenne, økonomiske og administrative fag i den videregående skolen. Læreverket består av disse komponentene: - lærebok - arbeidsbok - oppslagsverk: Samling av lover, forskrifter o.l. - verktøybok: Akelius Regnskap og Skatt og Huldt og Lillevik Lønn - lærerens bok - regnearkmodeller Læreboka er à jour med endringer i regnskapslov, skattelov, forskrifter og regler for god regnskapsskikk per juni 2002. I denne arbeidsboka er det satt av plass til å løse oppgavene i læreboka. Her finner du også ekstraoppgaver til hvert kapittel og to sett bearbeidede eksamensoppgaver. Læreplanen forutsetter bruk av IT-verktøy. Vi har utviklet noen regnsarkmodeller til bruk i faget. Modellene kan lastes ned gratis fra Økonomiforlagets hjemmesider på adressen www.okforlaget.no En god del av oppgavene kan dessuten løses ved hjelp av et standard regnskapsprogram. Her viser til til verktøyboka fra Økonomiforlaget, skrevet for VK1 og VK2 av Alf H. Øyen og Liv-Toril Kvaløyseter.

Parallell tittel Rekneskapslære 2 : eksternrekneskap 2 : arbeidsbok

Forlag Økonomiforl.