Reformtakter

om fornyelse og stabilitet i grunnopplæringen

av (redaktør), Jorunn Møller (redaktør) og Petter Aasen (redaktør).

Universitetsforlaget 2013 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Hvordan skal vi egentlig forstå Kunnskapsløftet som utdanningsreform? Reformen bar bud om omfattende fornyelse og endring: Krav til tilpasset opplæring og grunnleggende ferdigheter ble sterkere. Dessuten skulle tydelige kompetansemål, involvering og skoleeiers ansvar sikre økt kvalitet i undervisningen. Men hvordan har det gått? Hva vet vi nå? Boka Reformtakter er et viktig bidrag til å forstå reformens intensjoner og innvirkning på grunnopplæringen. Artiklene bygger på evalueringene som er gjennomført av Kunnskapsløftet på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Funnene drøftes i lys av internasjonal reformforskning. Boka retter seg mot alle som er opptatt av hvordan nasjonal utdanningspolitikk utformes og gjennomføreslokalt.

Bokdetaljer

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 2013

Format Heftet

ISBN13 9788215021386

EAN 9788215021386

Språk Bokmål

Sider 253

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket