Omtale fra forlaget
Hvordan skal vi egentlig forstå Kunnskapsløftet som utdanningsreform? Reformen bar bud om omfattende fornyelse og endring: Krav til tilpasset opplæring og grunnleggende ferdigheter ble sterkere. Dessuten skulle tydelige kompetansemål, involvering og skoleeiers ansvar sikre økt kvalitet i undervisningen. Men hvordan har det gått? Hva vet vi nå? Boka Reformtakter er et viktig bidrag til å forstå reformens intensjoner og innvirkning på grunnopplæringen. Artiklene bygger på evalueringene som er gjennomført av Kunnskapsløftet på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Funnene drøftes i lys av internasjonal reformforskning. Boka retter seg mot alle som er opptatt av hvordan nasjonal utdanningspolitikk utformes og gjennomføreslokalt.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2013
Format Heftet
ISBN13 9788215021386
EAN 9788215021386
Språk Bokmål
Sider 253
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket