Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
I denne boka drøftes opplæringen i et læringsstilperspektiv med utgangspunkt i Dunn og Dunns modell. Læringsstilmodellen presenterer begreper som kan være til støtte i elevers og læreres analyse av ulike opplæringssituasjoner med tanke på å fremme elevenes læringsutbytte. Læringsstiltenkningen relateres til ulike teoretiske perspektiver som kan belyse ulike sider ved læringsarbeidet. Boka setter søkelys på ledelse av refleksjons- og læringsprosesser som kan fremme reflektert læring i elevgruppen. Å lære å lære er et sentralt skolepolitisk mål som utfordrer skolens kompetanse med hensyn til å tilrettelegge et bredt repertoar av læringssituasjoner tilpasset mangfoldet i elevgruppen der elevene tar medansvar for egen læring. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forlag Damm
Utgivelsesår 2007
Format Innbundet
ISBN13 9788204123107
EAN 9788204123107
Språk Bokmål
Sider 188
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket