Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Dette er en lærebok i pedagogisk rådgivning, veiledning og konsultasjon. Den presenterer ulike tradisjoner og teorier, og viser hvilke konsekvenser valg av ståsted har for det praktiske arbeidet. Målgruppene er studenter, lærere som underviser i rådgivning, praktiserende rådgivere i skoleverket og spesialpedagogiske fagteam. Med litteraturliste, stikkord- og navneregister og oversikt over viktige lover og departement for rådgivning.
Omtale fra forlaget
Dette er den eneste læreboka på norsk som gir en samlet oversikt over viktige tradisjoner og sentrale teorier innenfor pedagogisk rådgivning. Forfatternes faglige perspektiv er det eksistensielle, økologiske og kommunikasjonsteoretiske. De legger vekt på å vise sammenhengen mellom verdisyn, teori og valg av metoder i praktisk rådgivningsarbeid. Boka gir en oppdatert presentasjon av det aktuelle lov- og regelverket i tilknytning til tverretatlig arbeid.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788205281080
EAN 9788205281080
Språk Bokmål
Sider 306
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket7 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket