Psykopatenes makt

hvordan du kan bli fri

Lunde 2000 Heftet

Boka forklarer hva som kjennetegner en psykopat og hvorfor noen får avvikende karaktertrekk. Forfatteren forklarer hvorfor psykopatene kan finne seg vel til rette i åndelige miljøer og gir råd om hvordan man kan forholde seg til dem.

Mange lider fordi de har nærkontakt og samarbeid med psykopater. Mennesker med personlighetsforstyrrelser kan føre til oppløste fellesskap, sykemeldinger og ødelagte arbeidsplasser. Av og til kalles de maktmennesker, de som uten hemninger manipulerer og utnytter godtroende personer.
Hva er kjennetegnene på en psykopat? Hvorfor får noen prosent av oss avvikende karaktertrekk?
Forfatteren gir kortfattede og presise svar på slike spørsmål. Han forklarer også hvorfor psykopatene kan finne seg vel til rette i åndelige miljøer, og han gir kloke råd om hvordan en rent praktisk skal forbeholde seg til dem.
Den norske eksperten på slike fenomener, professor dr. med. Tollak B. Sirnes, skriver i sitt forord :
. Det beste med denne boken er at den er så konsentrert og kortfattet. Det står noe på hver linje, noe som ikke bare er riktig, men også viktig. Overfor overlegen kompetanse gis det bare èn reaksjon : Beundring..

Forlag Lunde

Utgivelsesår 2000