Psykiske lidelser og kosthold

en informasjonsbrosjyre om kosthold og helse for mennesker med psykiske lidelser

av (forfatter) og Audun Myskja (forfatter).

Stiftelsen psykiatrisk opplysning 2009 Heftet

Brosjyren tar for seg kosthold ved psykiske lidelser. Forfatterne hevder at en kan få det bedre, dempe symptomer og unngå tilleggsplager som psykiske lidelser kan gi, ved å være bevisste på å holde kroppen i form med oppmerksomhet på riktig matinntak og fysisk og mental trening. Brosjyren viser hvilke matsorter og tilleggstoffer i maten en bør unngå, og hva slags mat en bør spise.

Vi kan ikke spise oss friske fra angst og depresjon, men vi kan få det bedre, dempe symptomer og unngå tilleggsplager som psykiske lidelser ofte gir, ved å være bevisste på å holde kroppen i form med oppmerksomhet på riktig matinntak og fysisk og mental trening. Nå er heftet kommet i oppdatert drakt, med både nytt innhold og ny forfatter. På en lettfattelig måte gir det svar på en del vanlige spørsmål rundt kosthold og psykisk helse, som "har kostholdet betydning ved angst?", "bør jeg ta kosttilskudd?" og "hva med drikke?".

Forlag Stiftelsen psykiatrisk opplysning

Utgivelsesår 2009