Provence for livsnytere

Vigmostad Bjørke 2007 Heftet

Forfatteren presenterer her de beste markedene, de deiligste spisestedene og de mest pittoreske landsbyene i Provence. Her kan du få tips om overnattingssteder utenfor turiststrømmen og få tips om severdigheter i de forskjellige delene av Provence; Alpes-Maritimes, Vaucluse, Haute-Provence, Monaco, Var og Bouches-du-Rhône.

Gul mimosa når vinteren er forbi. Blå lavendel når sommeren er på det mest intense. Et slag pétanque under svalende platantrær - med en pastis innen rekkevidde. Eller tærne i sanden og hånden godt festet rundt et glass perlende rosévin ... Provence byr på et spekter av uforglemmelige opplevelser, og ditto fristelser. Journalist og forfatter Hans Petter Treider har i over 20 år trålt Provence og den franske rivieraen på jakt etter små og store perler. I denne boken avslører han sine hemmeligheter. Provence for livsnytere er et uunnværlig reisefølge for alle som vil vite veien til de frodigste markedene, de deiligste spisestedene og de mest pittoreske landsbyene. Som oftest et godt olivensteinkast unna turiststrømmen. God reise - bon voyage! Marché Provençal i Antibes, lunsj i Tourrettes-sur-Loup og vinfest i Biot. Sør-Frankrike er et eventyr for enhver livsnyter.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2007