Provence

en kjærlighetserklæring

av (forfatter), Lars Boesgaard (illustratør) og Ståle Bråten (gjendikter).

Aschehoug 2007 Innbundet

Boken danner et portrett av det landlige Provence. Forfatteren tar blant annet for seg byene og fasadene, markedene, kulturen, maten og vinen. Teksten og bildene suppleres med enkelte lokale oppskrifter. Med tips til videre lesning og register.

I tekst og med 400 flotte fotografier fanger denne boken selve essensen av Provence . de små detaljene som til sammen danner det Provence som tiltrekker så mange besøkende fra hele verden. Boken forteller om alt det vi gleder oss over når vi reiser til denne landsdelen eller drømmer oss tilbake . kulturen, kunsthåndverket, landskapet, fargene, maten og vinen. Innimellom blir bilder og tekst supplert med en håndfull av de beste og mest lokaltypiske oppskriftene.
Provence er en fantastisk bildebok fra et vakkert hjørne av Europa. Lars Boesgaards bok Provence . vinen, maten og landskapet er tidligere utgitt på norsk.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788203235023