Prosjektledelse og usikkerhet

et dialogisk perspektiv

Dixi omen 2009 Heftet

TType usikkerhet bør bestemme prosjektstrategi
Denne boken er skrevet med tanke på å kunne brukes i opplæring på høgskoler og universiteter. Den er forhåpentligvis også relevant for personer som står overfor praktiske lederoppgaver. Ambisjonen er å være et alternativ til de mange lærebøker som allerede finnes på prosjektområdet. Denne boken skiller seg spesielt gjennom tre forhold:
1. Ny teori om økonomisk atferd. Vi omtaler dette som et transcendental-dialogisk perspektiv
2. Vi skiller i boken mellom fire former for usikkerhet og tilsvarende arketyper av prosjekter. Hva god prosjektledelse er blir dermed avhengig type usikkerhet, situasjon og prosjekts art
3. Søke å bidra med forståelse heller enn teknikker - det innebærer mer av ledelse- og atferdstema og mindre av planleggingsmetoder og sjekklister.

Forfatteren Åge Garnes er professor/dr.ing. med fagområdet Prosjektledelse og Entreprenørskap. Han har lang undervisningserfaring ved flere av norges fremste høgskolene i Norge.

Forlag Dixi omen

Utgivelsesår 2009