Omtale fra forlaget
I komplekse prosjekter, der en jobber mot en ukjent fremtid, i usikre, tverrfaglige og endringspregede sammenhenger, vokser det fram nye kompetansebehov. Blant annet viser nyere studier at under slike forhold blir den relasjonelle kompetansen spesielt viktig. Man må ha tro på og tillit til at problemene vi møter, kan løses gjennom daglig kommunikasjon mellom medarbeidere på ulike nivåer og med forskjellig bakgrunn. Forskning viser at kommunikasjon i prosjekter er avgjørende for utfallet av dem, og jo større og mer komplekse de er, desto viktigere er kommunikasjonen. Dette skyldes at kommunikasjonen er den koordinerende sosiale mekanismen som sterkest påvirker resultatene. I et prosjekt følger det da at fokuset, som klassisk har dreid seg om tid, kostnader og kvalitet, bør utvides til tid, kostnader, kvalitet og kommunikasjon. I denne boken fokuserer forfatterne derfor på kommunikasjon i og mellom prosjekter. Boken egner seg godt for studenter på alle nivåer, inklusive doktorgradsstudenter, i tillegg til at den er svært aktuell for ledere og medarbeidere i offentlig og privat sektor.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2010
Format Heftet
ISBN13 9788202283575
EAN 9788202283575
Språk Bokmål
Sider 224
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket