Prosjektarbeid

en veiledning for studenter

av (forfatter) og Eva Schwencke (forfatter).

Fagbokforlaget 2020 Heftet

Gjennomsnittlig terningkast: 4.00 (1 terningkast.)

2 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Dette er en håndbok for studenter som har prosjektarbeid og prosjektorganisert læring som et ledd i et studium ved en fagskole eller ved en profesjonsutdanning ved høyskole eller universitet. Boka tar sikte på å bidra til at studentprosjektet blir mer utbytterikt og meningsfullt for studentene, også gjennom sammenlikning med næringslivsprosjekter. Den gir en innføring i arbeidet med å utarbeide problemstillingen og fastlegge målene for prosjektet, samt å planlegge og organisere arbeidet. Den legger vekt på å stimulere til refleksjon og læring, både individuelt og i fellesskap, i alle faser i prosjektarbeidet. Boka viser hvordan man bør søke informasjon fra forskjellige kilder og gjøre egne undersøkelser. Den tar for seg arbeidet med å skrive prosjektrapporten, refleksjonsnotatet og forberedelsene til en muntlig presentasjon av prosjektet. I denne utgaven er det utdypet hvordan den teknologiske utviklingen endrer arbeidet i et studentprosjekt og hvordan elektroniske hjelpemidler kan brukes. Dessuten er det lagt større vekt på utviklingsmodeller og endringsprosjekter med spiralprosesser, kreativitet og nytenkning i arbeidet. Hvert kapittel gir råd om hvordan undervisningen bør tilrettelegges og studentgruppene veiledes.

Omtale fra forlaget

Dette er en håndbok for studenter som har prosjektarbeid og prosjektorganisert læring som et ledd i et studium ved en fagskole eller ved en profesjonsutdanning ved høyskole eller universitet.
Boka tar sikte på å bidra til at studentprosjektet blir mer utbytterikt og meningsfullt for studentene, også gjennom sammenlikning med næringslivsprosjekter. Den gir en innføring i arbeidet med å utarbeide problemstillingen og fastlegge målene for prosjektet, samt å planlegge og organisere arbeidet. Den legger vekt på å stimulere til refleksjon og læring, både individuelt og i fellesskap, i alle faser i prosjektarbeidet. Boka viser hvordan man bør søke informasjon fra forskjellige kilder og gjøre egne undersøkelser. Den tar for seg arbeidet med å skrive prosjektrapporten, refleksjonsnotatet og forberedelsene til en muntlig presentasjon av prosjektet.
I denne utgaven er det utdypet hvordan den teknologiske utviklingen endrer arbeidet i et studentprosjekt og hvordan elektroniske hjelpemidler kan brukes. Dessuten er det lagt større vekt på utviklingsmodeller og endringsprosjekter med spiralprosesser, kreativitet og nytenkning i arbeidet.
Hvert kapittel gir råd om hvordan undervisningen bør tilrettelegges og studentgruppene veiledes.
Erling S. Andersen er professor emeritus ved Handelshøyskolen BI. Eva Schwencke er tidligere førsteamanuensis ved OsloMet - Storbyuniversitetet.

Bokdetaljer

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2020

Format Heftet

ISBN13 9788245033731

EAN 9788245033731

Språk Bokmål

Sider 236

Utgave 5

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

0 0 1 0 0 0

Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

2 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket