Prosjektanalyse

investering og finansiering

av (forfatter) og Per Ivar Gjærum (forfatter).

Fagbokforl. 2009 Heftet

Boken viser hvordan økonomiske analysemetoder kan brukes på konkrete investerings- og finansieringsprosjekter. Fremstillingen er lagt opp slik at man ikke trenger forkunnskaper i faget. Kapitlene følger prosjektanalysen som en trinnvis prosess. Koplingen til norsk virkelighet skjer gjennom 130 nummererte eksempler og ca. 70 oppgaver med løsningsforslag. Med stikkord.

I denne boken lærer du å bruke økonomiske analyseteknikker på konkrete investerings- og finansieringsprosjekter. Det er ingen forutsetning at du har forkunnskaper i økonomi generelt eller i finans spesielt. Bokens innholdsrike hjemmeside er utviklet parallelt, slik at bok og hjemmeside fremstår som et integrert og helhetlig læreverk. Mangfoldet i analysemetode og presentasjonsform gir stor fleksibilitet til både foreleser og student. Denne valgfriheten består i faglig bredde, faglig dybde og aktualitet. Boken inneholder 130 nummererte eksempler og ca. 70 oppgaver med løsningsforslag. Hjemmesiden har mange oppgaver med fasit og løsningsforslag, dagsaktuelle saker koplet til lærebokstoffet, lydfiler med kapittelvise oppsummeringer og definisjonslister, formelsamling, regneark for egentrening samt kunnskapstester. Øyvind Bøhren er professor i finansiell økonomi ved Handelshøyskolen BI. Per Ivar Gjærum er førsteamanuensis i bedriftsøkonomisk analyse ved Norges Handelshøyskole.

Forlag Fagbokforl.

Utgivelsesår 2009