Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken er delt i tre deler: Planlegging, gjennomføring og presentasjon. Før hvert kapittel har forfatterne presisert målet med kapitlet, hvilke begreper leseren bør reflektere over, og hvordan stoffet kan bli etterprøvd gjennom løsing av oppgaver. Til hvert kapittel er det også arbeidsoppgaver. Har litteraturliste og indeks.
Omtale fra forlaget
Prosjekt er en håndbok til bruk for studenter og juniorforskere når de skal planlegge, gjennomføre og rapportere sine resultater. Målgruppen for boken er de som holder på med eller er i ferd med å starte opp prosjekter innenfor det som i vid betydning kan benevnes som samfunnsfag. Boken er delt i tre deler: Planlegging, gjennomføring og presentasjon. Foran hvert kapittel har forfatterne presisert målet med kapitlet, hvilke begreper leseren bør reflektere over, og hvordan stoffet kan bli etterprøvd gjennom løsing av oppgaver. Videre inneholder hvert kapittel en relevansboks. Relevansboksene påpeker noe som er allment oppfattet som korrekt framgangsmåte i forskningsprosesser, eller tips for å få frem gode resultater. Det er også fra to til fem kritikerbokser til slutt i hvert kapittel. Kritikerboksene er utarbeidet og systematisert fra den kritikk forfatterne har fått på arbeider de har sendt inn til internasjonale journaler. Hensikten med kritikerboksene er å vise hvordan man ikke skal presentere forskning, samt forslag til hvordan det kunne vært gjort. Til hvert kapittel er det også arbeidsoppgaver som leserne kan arbeide med alene eller i grupper. Jon-Arild Johannessen er professor ved Siviløkonomutdanningen i Bodø (Høgskolen i Bodø) og ved Høgskolen i Lillehammer. Han har en doktorgrad i informasjons- og systemvitenskap fra Stockholm universitet. Johannessen har publisert en rekke arbeider internasjonalt og nasjonalt innenfor: Organisasjon, ledelse, innovasjon og systemvitenskap. Johan Olaisen har doktorgrad i informasjonssystemer fra Universitetet i California, Berkeley. Han er professor ved Handelshøyskolen BI og er rektor på Norges Markedshøyskole. Han har skrevet flere artikler i internasjonale tidsskrifter om informasjon og forretningsstrategi. Olaisen har også i flere år drevet med nasjonal og internasjonal konsulentvirksomhet.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 1995
Format Heftet
ISBN13 9788276741643
EAN 9788276741643
Språk Bokmål
Sider 232
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket