Omtale fra forlaget
Denne boken er tilgjengelig i en gratis åpen tilgang-utgave på cdforskning.no. Profesjonsrelevant lærerutdanning i samarbeid med praksisfeltet bidrar med kunnskap om hvordan lærerutdanningsinstitusjoner og skoler kan samarbeide om å utvikle lærerutdanningsskoler samt styrke lærerutdanningens praksisforankring og profesjonsrelevans. Antologiens 16 kapitler er basert på et omfattende aksjonsforskningsprosjekt om utvikling av lærerutdanningsskoler i yrkesfaglærerutdanning (LUSY). Kapitlene handler om teoretiske og metodologiske perspektiver på profesjonsrelevant lærerutdanning, og om resultater fra en rekke delprosjekter som inngår i LUSY-prosjektet. Læreres erfarte utviklingsbehov var utgangspunkt for et likeverdig samarbeid mellom lærere og lærerutdannere om ulike utdanningsaktiviteter og om utviklings- og forskningsprosjekter. Didaktikk, kollegaveiledning, organisasjonslæring og aksjonsforskning utgjorde et hovedinnhold i samarbeidet. Antologien viser hvordan integrasjon av lærerarbeid, utdanning, skoleutvikling og forskning kan bidra til å utvikle profesjonell lærerkompetanse. Målgrupper er lærerutdannere, praksislærere, lærere, lærerstudenter og ledere i utdanningsinstitusjoner.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2025
Format Heftet
ISBN13 9788202895051
EAN 9788202895051
Språk Norsk bokmål
Sider 444
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket