Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken viser hvordan lærere gjennom refleksjon og kommunikasjon kan forberede seg for profesjonsetiske utfordringer. Gjennom tre situasjonsbeskrivelser belyser forfatterne ulike dilemmaer og verdikonflikter hentet fra lærerens og skolens virkelighet. Forfatterne beskriver og drøfter løsningsforslag, både for den enkelte lærer og for personalgruppen som en helhet. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Gjennom en vanlig skoledag oppstår det ofte krevende situasjoner, hvor lærere må handle raskt og mange ganger alene. Dette krever en etisk beredskap. Denne boken viser hvordan lærere gjennom refleksjon og kommunikasjon kan forberede seg for profesjonsetiske utfordringer. Gjennom tre situasjonsbeskrivelser belyser forfatterne ulike dilemmaer og verdikonflikter hentet fra lærerens og skolens virkelighet. Forfatterne beskriver og drøfter løsningsforslag, både for den enkelte lærer og for personalgruppen som en helhet. En felles og bevisstgjørende profesjonsetikk vil gi lærerne støtte og inspirasjon i deres daglige virke, og det vil bidra til utvikling av deres etiske kompetanse.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788205393615
EAN 9788205393615
Språk Bokmål
Sider 164
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket