Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken handler om problembasert læring (PBL). I første del legger forfatterene vekt på sammenhenger og forutsetninger for veiledning innenfor problembasert læring. Den andre delen handler om problembasert læring i praksis, arbeidsmetoder, gruppedynamikk, innhold i fagplaner og studentenes refleksjon over egen læring belyses og illustreres ved hjelp av mange konkrete eksempler. Boken retter seg mot studenter og lærere innen helse- og sosialfag, medisin og de pedagoiske utdanningene som arbeider problembasert. Har litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Denne boka handler om problembasert læring (PBL). I første del legger forfatterne vekt på sammenhenger og forutsetninger for veiledning innenfor PBL. Den andre delen handler om problembasert læring i praksis: Spørsmål som arbeidsmetoder, gruppedynamikk, innhold i fagplaner og studentenes refleksjon over egen læring belyses og illustreres ved hjelp av mange konkrete eksempler. Boka retter seg både mot studenter og lærere innen helse- og sosialfag, medisin og de pedagogiske utdanningene som arbeider problembasert.
Forlag Ad Notam Gyldendal
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788241709869
EAN 9788241709869
Språk Bokmål
Sider 128
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket