Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken anvender et relasjonelt perspektiv på læring i forbindelse med elever som viser problemadferd i skolen. Forfatteren hevder at kvaliteten på relasjonen mellom elev og lærer er vesentlig for hvor vellykket tiltak knyttet til adferden blir. Spørsmålet er i hvor stor grad læreren greier å "treffe eleven hjemme". Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
En god relasjon er viktig i alt mellommenneskelig arbeid. Skolen er full av relasjoner mellom mennesker. Disse kan være både godt fungerende og nedbrytende. Relasjonene påvirker arbeidet i skolen, både den undervisningen og læringen som er hovedbeskjeftigelsen i skolen, men også det som hindrer at god undervisning og læring kan finne sted. I så måte er relasjonen en didaktisk faktor som må taes hensyn til i arbeidet.
Et relasjonelt perspektiv på læring er tatt i bruk hos mange pedagoger allerede. Forfatteren av denne boka anvender et relasjonelt perspektiv i arbeidet med elever som sliter med sin atferd.
Kvaliteten på relasjonen mellom lærer og elev i arbeidet med problematferd er vesentlig for hvor vellykket tiltaket blir. Spørsmålet blir i hvor stor grad den enkelte lærer makter å "treffe eleven hjemme". Arenaen for arbeidet befinner seg mellom pedagogen og eleven. Derfor blir det så viktig å ha fokus på relasjonen.
Forlag Caspar forlag
Utgivelsesår 2008
Format Heftet
ISBN13 9788290898514
EAN 9788290898514
Språk Bokmål
Sider 95
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket