Praktisk yrkesutøvelse, særløpsfagene

vg1 bygg- og anleggsteknikk

av (forfatter), Eirik Karlsen (forfatter), Stig Harald Lien (forfatter), Wiggo Lindseth (forfatter) og Ellen Nygard (forfatter).

Fagbokforlaget 2021 Heftet

Målet med lærebøkene i praktisk yrkesutøvelse er at alle som har valgt Vg1 bygg- og anleggsteknikk, skal kunne gjøre seg kjent med de yrkene som rekrutteres fra dette utdanningsprogrammet. Det gjelder både de som på forhånd har valgt yrke, og de som trenger litt mer tid til å bestemme seg.
Kjerneelementene og kompetansemålene i læreplanen er utgangspunkt for lærebøkenes innhold. Bøkene er bygget opp på en fleksibel måte slik at stoffet kan deles opp og differensieres etter elevenes nivå og interesser. Denne boka presenterer særløpsfagene som følger modellen: 1 år i skole + 3 år i læra. Tekstene har gjennomgående visuell støtte i figurer, bilder og illustrasjoner.
Vi anbefaler at alle lærebøkene og nettressursene i serien kombineres i skolearbeidet.
Serien Vg1 bygg- og anleggsteknikk: Praktisk yrkesutøvelse Praktisk yrkesutøvelse - særløpsfagene Arbeidsmiljø og dokumentasjon Tegningforståelse og 3D-modellering Nettressurs bygg- og anleggsteknikk

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2021