Praktisk innholdsmarkedsføring

av (forfatter) og David Keeping (illustratør).

Gyldendal akademisk 2017 Heftet

Praktisk innholdsmarkedsføring er en lettlest og oversiktlig innføring i fenomenet som på engelsk kalles content marketing, med fokus på praktiske tips og metoder for dagens markedsførere. Boken forklarer innholdsmarkedsføring ut fra et tradisjonelt faglig ståsted - som en merkevarebyggende aktivitet. Gjennom bokens ni kapitler behandles temaer som innholdsproduksjon, innholdsstrategi, -taktikk og -ledelse, produksjon og distribusjon av innhold, og ikke minst hvordan man kan måle effekt og lønnsomhet av godt innhold. Boken er gjennomgående illustrert med praktiske eksempler og caser. Praktisk innholdsmarkedsføring er en nyttig innføring for alle med interesse for markedsføring og markedskommunikasjon, på studienivå eller i arbeidslivet. Den er også et godt verktøy for markedsførere og bedrifter som vil lære mer om hvordan man skaper godt, kommersielt innhold. Boken gir omfattende tips til innholdsproduksjon på ulike plattformer som nettsider, blogger, podkaster, sosiale medier med mer. Boken har også et egen eget nettsted hvor forfatteren fortløpende legger ut tips og relevante nyheter - http://www.praktiskmf.com/

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2017