Praktiser veien

vær sammen med Jesus. Bli lik Ham. Gjør som Han

av (forfatter) og Karina Loka (oversetter).

Hermon 2024 Heftet

John Mark Comer inviterer oss til å gjenoppdage veien som fører til et dypere liv med Gud.

Vi blir hele tiden formet av verden rundt oss. Men hvis vi ønsker å bli formet av Jesus, må vi bli Hans lærlinger.

Ved å leve etter det de første kristne disiplene kalte en livsregel - et sett med praksiser og en relasjonell rytme som roer ned tempoet og skaper rom i hverdagen vår for at Gud kan gjøre det bare Han kan - forvandles vi på dypet så vi blir mer lik Ham.

Denne introduksjonen til åndelig forming er full av Comers velkjente blanding av teologisk substans og kulturell innsikt, samt praktisk visdom om hvordan du kan utarbeide din egen livsregel.

Disse gamle praksisene har mye å tilby oss. Ved å lære å innrette dagene våre kan vi følge Jesus. Vi kan være sammen med Ham, bli lik Ham og gjøre som Han gjorde.

«John Mark Comer gir i denne boken en klar og tydelig invitasjon til å praktisere troen, og akseptere at det er et livslangt prosjekt. Forvandling skjer ikke ved en tilfeldighet, men ved konkrete praksiser. Bokens tre hovedpunkter: 'Vær sammen med Jesus', 'Bli lik Ham' og 'Gjør som Han gjorde', gir leseren det enkle kallet til disippelskap på en mesterlig måte. »
- Øystein Gjerme, leder for Pinsebevegelsen og hovedpastor i Salt

«John Mark Comer har blitt en viktig stemme for meg personlig, og i voksende grad for IMI-kirken. På en unik måte holder han oppe visjonen om å være mennesker som formes av Jesus, midt i et sekulært samfunn. Han skriver dypt, men samtidig livsnært og praktisk. »
- Egil Elling Ellingsen, pastor i IMI-kirken

Forlag Hermon