Omtale fra forlaget
Denne boken handler om utdanning og læring i praksisfellesskap. Forfatterne presenterer forskning om hvordan lærerutdannere, studenter, grunnskolelærere, barnehagelærere, ledere og eiere av utdanningsinstitusjoner sammen, på sine arbeidsplasser, kan fremme læring og kunnskapstilegnelse for den enkelte og for fellesskapet. Praksisfellesskap og læringsfellesskap er også prosesser som foregår på universiteter og høgskoler, på skoler og i barnehager, mellom barn, elever, studenter og deres lærere, samt mellom kolleger. Boken er delt i to deler og inneholder temaer og problemstillinger om hvordan ulike nivåer i utdanningssystemet opplever å bli utfordret av handlingsrommet og styring fra andre deltakere i systemet. Målgruppe er studenter, lærere og forskere i lærerutdanningene, og profesjonsutøvere som lærere og ledere i barnehage og skole. Redaktører for boken er Halvor Bjørnsrud og Liv Gjems. Øvrige bidragsytere er Eva Bjerkholt, Stein Langerud, Reidun Larsen, Hilde Løvik Larsen, Janne Madsen, Elisabeth Stenshorne, Hilde Sofie Stokke, Kristin Rydjord Tholin og Mattias Øhra. Boken er også tilgjengelig i open access-utgave på Idunn.no.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2019
Format Heftet
ISBN13 9788215032276
EAN 9788215032276
Språk Bokmål
Sider 145
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket