Omtale fra forlaget
Engasjementet er stort. Det er imidlertid ikke matematikkundervisning og barnas tallforståelse som er bokens hovedfokus, men noe som i første omgang er mer usynlig, taust og implisitt: relasjonen og samspillet mellom læreren og elevene hennes. For det er ingen selvfølge at undervisningssituasjoner er så positive som denne. Så hva er det egentlig som skjer i samtalen? Det er dette boken søker å finne svar på. Med sosiokulturell teori som overordnet rammeverk blir samtalen mellom læreren og elevene analysert ved hjelp av ulike teoretiske begreper. Analysen bidrar blant annet til å synliggjøre verbale og nonverbale virkemidler en lærer kan benytte i arbeidet med å utvikle gode relasjoner til elevene sine. Det å ha en positiv relasjon er viktig for både elever og lærere. Boken henvender seg dermed til lærerstudenter samt studenter i pedagogikk og spesialpedagogikk ved universitet og høyskoler. Den henvender seg også til pedagogisk-psykologisk rådgivere, lærere og andre som er opptatt av å få mer kunnskap om den relasjonelle dimensjonen i undervisning.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2016
Format Heftet
ISBN13 9788205493827
EAN 9788205493827
Språk Bokmål
Sider 129
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket