Omtale fra forlaget
Boka gir ideer og kunnskap til utvikling av en helhetlig og motivasjonsfremmende kultur for læring og utvikling. Den er skrevet for ansatte og ledere i skolen, lærerstudenter og ansatte i PP-tjenesten. Boka er basert på mer enn ti års erfaring fra arbeid med evidensbasert praksis og forskning om utvikling og implementering av en tiltaksmodell som omfatter hele skolen. Den inneholder ulike elementer og tiltak for å fremme læring og prososial atferd gjennom godt tilrettelagt læringsstøtte og samhandling i hele skolens læringsmiljø. Målsettingen er å utvikle en inkluderende sosial kultur der det er rikelig med rom for å lære, og der det er motiverende og trygt for barn og voksne å være. Hensikten er tosidig: For det første handler det om å forebygge og avhjelpe atferdsforstyrrelser og utvikling av problemer i læringsmiljøet. For det andre dreier det seg om å etablere en felles faglig praksis der skolens ansatte både tilegner seg en mestringskompetanse og bygger trygge relasjoner til elevene basert på samme verdier og forventninger. Anne Arnesen, Wilhelm Meek-Hansen, Terje Ogden og Mari-Anne Sørlie er ansatt ved Atferdssenteret, Norsk senter for studier av problematferd og innovativ praksis, Unirand.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2014
Format Heftet
ISBN13 9788215020525
EAN 9788215020525
Språk Bokmål
Sider 233
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket5 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket