Polets 500 beste

2011

av (forfatter) og Geir Salvesen (illustratør).

Schibsted 2010 Innbundet

Boka er en veiledning til gode vinkjøp på Vinmonopolet, hvor forfatteren gir terningkast og omtale av ulike viner.

Geir Salvesens interessante reisebeskrivelser, møter med kjente vinprodusenter samt flotte illustrasjoner fra hans vinopplevelser ligger bak denne bokens ubestridte suksess. Listene over Polets beste viner tar fortsatt flest av bokens sider, og blant fokusområdene er fremdeles kapitlet om pappviner, som stadig kommer i bedre tapninger og bedre kvalitet. Salvesens anbefalinger når det gjelder matching av vin til mat er også et viktig kapittel, som oppdateres ut fra årets nye utvalg på Polet. I 2011-utgaven er Geir Salvesen på jakt etter både gode vindråper og steder som kan gi deg de beste vinopplevelsene - enten det er til en produsent, til et slott som tar i mot gjester eller til en restaurant som har stort fokus på vin. Forfatteren tar oss med til to av verdens mest kjente og mest interessante vinområder, Australia og Bourgogne.

Forlag Schibsted