Poesi i grønne skoger

ei bok om skogen bak trærne

om skogens sjel

Tapir akademisk forlag 2011 Innbundet

Gjennom tekst, bilder og dikt forteller forfatteren om møter med dyr og fugler, og om legender og mystikk i naturen.

Dette er ei bok om skogen bak trærne - om skogens sjel. Den forteller om møter med dyr og fugler, om legender og mystikk. I poetiske ordelag og med fantastiske bilder tar forfatteren oss med inn i skogens indre. Her formidler han sine opplevelser fra et langt liv i naturen. Vi blir kjent med mår og trane, lappugle, lavskrike og andre av skogens krabater. Boka gir leseren en høytidsstund hjemme i godstolen, og den gir inspirasjon til nye turer. I vår travle tidsalder er dette ei viktig bok. Jon Østeng Hov (født i 1936) er en av våre mest respekterte naturfotografer og en meget folkekjær dikter. En rekke av hans bilder er gjengitt på norske frimerker, og han har gitt ut flere naturbøker i tekst og bilder. Han har siden 1978 fengslet det trønderske publikum med sin faste lørdagsspalte i Uke-Adressa. Som poet er han mest kjent for Skal hilse fra fjellet, som benyttes ved høytidelige anledninger, i sorg og i glede.

Forlag Tapir akademisk forlag

ISBN13 9788251927758