Plukke sopp!

generelt om sopp

matsopper, oppskrifter

av (forfatter), Hans Marklund (forfatter), Siw Muskos (forfatter) og Anna-Eloise Torkelsen (forfatter).

Landbruksforl. 1990 Heftet

.La det være sagt med en gang; dette er en aldeles glimrende bok. Den gir innledningsvis en generell beskrivelse av hva sopp er. Deretter tar den for seg 18 sopparter.

Ingen annen bok på norsk gjør det så grundig som nettopp denne boken. Her får man se fotografier av soppene ovenfra, nedenfra og gjennomskåret. I tillegg er det tegninger av hver sopp i ulike utviklingsstadier. Det er meget bra, fordi en ung og gammel sopp ser helt ulike ut. Tegningene i denne boken får fram variasjonsbredden. Soppene er i tillegg meget godt beskrevet.

Boken forteller når og hvor hver av disse soppene kan finnes og gir råd om tilberedning. I tillegg byr den på matoppskrifter. Gode matoppskrifter! Denne boken anbefales. Bedre kan det ikke gjøres! Selv om den er i a4-format, så ta den med på soppturen.., Morten Jødal, Soppgleder.no

Forlag Landbruksforl.

Utgivelsesår 1990