Plot

julehefte 2018

av (redaktør).

Efrem forlag 2018 Heftet

Interessen for julehefter øker, og i år kommer PLOT med eget julehefte; et magasin som inneholder julehefte-stoff, men med Plots journalistiske vri. Plot stiller spørsmålet hvor englene er blitt av og løfter fram de gode julefortellingene, i første rekke årets store suksess: «Snøsøsteren» av Maja Lunde. Hovedartikkelen i magasinet handler om de mange komikerne som for tiden som lager underholdning av egen angst, traumer og vonde følelser. Julen er en tid for glede og fellesskap, men ikke for alle. Mytolog og forfatter Terje Nordby bidrar med «Julemytekalender» - 24 fortellinger, en for hver dag i adventstiden. I et lengre intervju med Alf van der Hagen forteller advokat Cato Schiøtz om hva han tror på. Bjørg Vik har skrevet novellen «Maria», les om hvordan den populære julesangen «En stjerne skinner i natt» ble til, og om «Du glade, hellige julemusikk - Fra salmesang til Cola-nissen og bjelleklang.»
PLOT legger vekt på den gode historien. Som i hver utgave (8 pr år) finner du her dokumentarer, artikler om litteratur og eksistensielle temaer som psykologi, filosofi og livssyn. I tillegg byr magasinet på kortere artikler om aktuelle fenomener og finurligheter. God lesning! og God jul!

Forlag Efrem forlag

Utgivelsesår 2018