Plantevern og plantehelse i økologisk landbruk

bind 1

bakgrunn, biologi og tiltak

av (forfatter), Svein Magne Birkenes (forfatter), Birgitte Henriksen (forfatter), Richard Meadow (forfatter), Theo Ruissen (forfatter), Reidar Holmøy (forfatter), Kjell Mangerud (forfatter) og Helge Sjursen (forfatter).

Gan forlag 2006 Heftet

Boken inngår i en serie på fire bøker om plantevern og plantehelse i økologisk landbruk. Det første bindet, Bakgrunn, biologi og tiltak; er av mer generell karakter og informerer blant annet om bakgrunnen for økologisk landbruk, om de ulike skadegjøreres biologi og om mulige forebyggende og direkte tiltak. De tre neste bindene; Grønnsaker og potet (bind 2), Korn (bind 3) og Frukt og bær (bind 4); gir mer praktiske dyrkingsråd i de aktuelle kulturene, med informasjon om kontroll av skadegjørere. Med oversikt over skadegjørere og plantenavn på norsk, svensk, dansk og latin. Har stikkordregister.

Forlag Gan forlag

Utgivelsesår 2006