Pirates of the Caribbean

ved verdens ende

filmen gjenfortalt for barn

av (forfatter), Terry Rossio (forfatter) og Harald Mæle (oversetter).

Egmont Kids 2007 Heftet

Piratkongene er enerådende over de syv hav. Dette ønsker Lord Beckett fra Det østindiske handelskompaniet å gjøre noe med, og får med seg Davy Jones på sitt lag. Nå er det bare en mann som kan redde piratene: kaptein Jack Sparrow. Men først må de finne ham. Dette er tredje bok basert på filmen Pirates of the Caribbean.

Helt fra begynnelsen av piratenes storhetstid var det piratkongene som hersket over De Syv Hav. Men Lord Beckett fra Det østindiske handelskompaniet er fast bestemt på å velte maktbalansen, og piratenes eneste håp ligger hos den beryktede kaptein Jack Sparrow. Det vil imidlertid ikke bli lett å finne ham. Det siste noen så til ham var at han ble trykket ned i dypet av det fryktinngytende uhyret, Kraken. Nå må Jacks erkefiende og hans lurvete besetning seile til verdens ende og lengre enn det for å redde kapteinen. Men selv om Jack blir reddet er ikke sjansene hans gode. Beckett har den grusomme Davy Jones på sin side, den rasende havgudinnen Calypso truer, og havet er svart av skip med blodtørstige, forrederiske mordere. Det kan bli slutten for hver eneste pirat på de syv hav. Er du med?

Forlag Egmont Kids

Utgivelsesår 2007