Piece of my heart

2016 Heftet

Robard Hewes has driven across the country in search of a woman named Buena who, twelve years ago, infused him with a feeling that has now turned into obsession. Sam Newel has travelled from Chicago seeking the missing piece of himself. They both find themselves on an uncharted hunting island in the Mississippi owned by an old man named Lamb. When these men converge on this strange land, each discovers the thing he's looking for yet triggers a conflagration of inevitable violence in this tense and brutal yet moving tale.

Utgivelsesår 2016

Omtalt sted USA

Denne kraftfulle, første romanen av en av mine favorittforfattere, Richard Ford, ble publisert i 1976 og er fortsatt overraskende frisk og spennende. Fords amerikanske sørstater kan være historie, men de to hovedpersonene er troverdige, noe forvirrede karakterer på jakt etter sine egne forestillinger om den amerikanske drømmen. Mennene står for det meste av handlingen; kvinnene har biroller. (Lest 2010).