Petrika og tryllestaven

av (forfatter) og Stefano Lemma (illustratør).

Gyldendal 2005 Innbundet

Petrika skulle ønske at mora hennes ikke var ei heks. Da hadde hun ikke trengt å være så mye aleine. Hekseborgen ligger øde til, og mora har sagt at hekser og vanlige folk ikke bør ha noe med hverandre å gjøre. Når Baimy flytter inn i huset ved borgen, ei heilt vanlig jente med vanlig mor og far, syns Petrika dette er det mest spennende som har hendt på lenge.

Hekser og trylling .; passe skummelt I en stor og mystisk borg med vollgrav rundt, bor Petrika og mammaen hennes. Borgen har de arvet fra en gammel heksetante. Mammaen til Petrika vil også bli heks, og hun øver seg hele dagen, leser i heksebøkene og forsøker å få tryllestaven til å virke slik tryllestaver skal.Petrika synes det ville være mye bedre med en mor som er helt vanlig, en mor som går i butikken og kjøper ting i steden for å trylle. Dessuten er hun mye borte, slik at Petrika må være alene i borgen, og da hjelper det ikke hvor mange dukker eller fine tusjer mamma klarer å trylle fram. Men en dag skjer det noe helt uvanlig, en familie flytter inn i det gamle huset like ved ... kanskje hun får en lekekamerat?

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788205348318